Trodde aldrig att....

Jag har alltid tyckt att det är häftigt när man ser människor som får sina hästar att stegra. Exempelvis i ponnyakuten då Tobbe visar när hans ena häst segrar.
Så för några veckor sedan bestämde jag mig att jag skall lära Dollar det. Men vägen dit var inte lätt. I början förstod han inte alls vad han skulle göra.. men efter att jag fick honom att göra det 1 gång så började det gå bättre och bättre. Nu idag så stegrar han precis när jag vill!!! och lite för mycket också, han stegrar typ genast då jag lyfter upp häderna i luften! Men jag trodde aldrig att jag skulle kunna lära honom stegra så här bra! Men tydligen är ingenting omöjligt bara man vill det tillräkligt mycket,och inte ger upp! <3
Nästa  mål med Dollar innom frihetsdressyren blir att jag skall lära honom ligga och det kommer inte vara helt lätt men det är inte omöjligt! ;)

Ni skall absolut få se bilder, när jag får någon att fota :)


men så här började allting, att jag hade honom lös på plan och när jag ropade på honom skulle han komma till mig och när jag gick iväg skulle han följa mig, började jag springa så började han också s.o.v :)

Kan verkligen inte beskriva men det är en sån härlig känsla att kunna kommunicera med hästen
och att den hela tiden är uppmärksam på en och vill leka typ ;)


// Bellaa

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kiva att du ha börja blogga igen :)

2011-04-09 @ 10:11:58
URL: http://jessicassliv.blogg.se/
Postat av: t h e r e s a ( f o t o )

bra att han lär sig allt såndärnt ! :-) Jag sku kuna laga en design(header,bakgrund osv.) till dig om du vill ? =)kommentera bara på min blogg så kan ja fixa (:

2011-04-11 @ 21:06:02
URL: http://theresafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0