Tävlat!

Som sagt var ju och tävlade i Sjundeo igår, men det var verkligen ingen bra tävlingsdag pga vädret!

I manegen där man red fram var det säkert 40 grader varmt, så man kokade tyyp, och inte blev det bättre av att plan låg ca. 400 meter bort från själva framridningen... så det blev att gå en bit i hettan :( + att man hörde ju inte när man skulle in på banan när manegen var så långt borta. Så ganska jobbigt var det!!

Planen var också i gassande sol, så där var säkert 40 grader där med!

Men men trots dessa svåra förhållanden var Dollar bättre en jag hade förväntat mig

80 cm : vägrade på 6:an som var en trippel, mitt fel igen... fel steg, men vi kom över medandra försöket så resulatet blev 4 fel. Hade svårt att hitta ett bra tempo och rytm så det blev ganska orytmiskt!

Efter det här var han ganska trött så funderade på att inte starta 90 men jag gjorde det ändå

90 här lät jag honom galoppera på mera, och det gick mycket bättre, verkar som att han hoppar bättre när han får komma mera fram, men svårt har vi att hitta rätt tempo.
Iallafall var vi felfria till sista hindret på grundbanan, och jag kände redan i anridningen att han kommer inte hinna få upp frambenen för han drog iväg så. Och så var det bommen föll och resultat 4 fel.
Surt att det faller på sista hindret men så är det bara, sånt händer.

Men detta var iallafall sista tävlingen nu på sommaren tror jag, elr så som det verkar nu. Det känns som om både jag och Dollar borde hållas hemma och ladda för höstens tävlingar. Detta hinner dock ändra, men vi får helt se hur det blir!


Bilder kommer imårgon. Hamnar göra bilder av filmera för ingen var med och fotade, utan pappa filmade bara


// Bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0